• כרטיס רופא והטבות
  • אתרי הר"י
  • צרו קשר
  • פעולות מהירות
  • עברית (HE)
  • דעות הציבור לגבי רמת השירות והתפקוד של מערכת הבריאות בישראל 2021-2022

    14.08.2022
    דעות הציבור לגבי רמת השירות והתפקוד של מערכת הבריאות בישראל  2021-2022

    מכון מאיירס - ג'וינט - ברוקדייל עוקב באופן רציף אחר דעות הציבור בנוגע לתפקוד ושירות של מערכת הבריאות בישראל, מאז שנת 1995 – עם החלת חוק ביטוח בריאות ממלכתי.

    בסקר הנוכחי השתתפו 2536 נשים וגברים, בגילאי 22 ומעלה מתוך דגימה אקראית ממאגר מבוטחי קופות החולים של המוסד לביטוח לאומי. הדגימה נעשתה לפי מכסות של 30% עבור הקופות הגדולות (כללית ומכבי), ו-20% עבור הקופות הקטנות (מאוחדת ולאומית). הסקר נערך באמצעות שאלון הכולל מדדים שונים על חווית המטופל, שימוש בשירותי הבריאות, זמינות ונגישות ושביעות רצון.

    מתוך הסקר עולות המסקנות העיקריות הבאות:

    • שביעות הרצון משירותי הבריאות של קופות החולים נשארה גבוהה: 88% מהמרואיינים דיווחו שהם מרוצים או מרוצים מאוד מקופת החולים ברמה הכללית, זאת ביחס ל-90% שדיווחו על שביעות רצון דומה בשנת 2018.
    • 73% דיווחו שהם מרוצים מהאופן בו התנהלה הקופה בזמן מגפת הקורונה.
    • שירותי רפואה מרחוק נמצאו יעילים עבור חלק גדול מהמרואיינים: 90% דיווחו כי שימוש בשירות מרחוק ייתר את הביקור במרפאה. עם זאת, נמצאו גם הבדלים בין אוכלוסיות שונות בנגישות לשירותי רפואה מרחוק: שיעור נמוך יותר של משתמשים נמצא בקרב גברים (36%), ערבים (35%) בני 55+. לא נמצא הבדל בשיעור השימוש בין אנשים עם מוגבלות לאנשים ללא מוגבלות.
    • בסקר הנוכחי נמצאה עלייה בדיווחים על מצוקה הנפשית. אחד מכל ארבעה אנשים דיווחו כי חשו מצוקה נפשית וציינו שלא נשאלו על כך על ידי רופא המשפחה המטפל.
    • שליש מן הפונים לרפואה יועצת דיווחו על זמני המתנה ארוכים – חודש ויותר.
    • 20% מבעלי ההכנסה הנמוכה דיווחו כי ויתרו על טיפול בגלל מרחק או תשלום.

    לצפיה בסקר המלא (קובץ PDF)