• כרטיס רופא והטבות
  • אתרי הר"י
  • צרו קשר
  • פעולות מהירות
  • עברית (HE)
  • למען הרופאות והרופאים ולטובת הרפואה

    מה תרצו למצוא?

    חלות החיסיון על ועדות התמותה כוועדות בקרה ואיכות

    בחוק זכויות החולה ישנה התייחסות הן לוועדות בקרה ואיכות, והן לוועדת בדיקה. החיסיון החל על ועדות אלה שונה, וזאת לפי תפקידן.

     

    הקביעה אם ועדה פועלת כוועדת בדיקה, או כוועדת בקרה ואיכות, אינה תלויה בשמה, אלא במהות עבודתה של הוועדה. רק לאחר בחינת מהות העבודה, ניתן לסווג את הוועדה כוועדת בדיקה ספציפית, או כוועדת בקרה ואיכות, ועל-פי סיווג זה להחיל את החיסיון על הוועדה.

     

    החוק מבדיל בין ועדת בדיקה, אשר לפי סעיף 21 לחוק מוקמת "לשם בדיקת תלונה של מטופל או של נציגו, או לשם בדיקת אירוע חריג הנוגע למתן טיפול רפואי". לבין ועדת בקרה ואיכות, אשר לפי סעיף 23 לחוק היא "ועדה פנימית... שהוקמה לשם הערכת הפעילות הרפואית ושיפור איכותו של הטיפול הרפואי". נובע מכך, כי אם הוועדות שהוקמו בבית-החולים הן לצורך בחינת עניין ספציפי, בדרך כלל בעקבות תלונה, נוטה הכף לומר שהמדובר, על-פי ההגדרה, בוועדות בדיקה, אשר עליהן חל חיסיון מצומצם. אם לעומת זאת הוועדה בודקת דרך קבע מקרי תמותה בבית-החולים, באופן כולל, אזי נוטה הכף לומר שזוהי ועדת בקרה ואיכות, שעליה חל חיסיון רחב יותר.

     

    ככל שוועדת התמותה פועלת באופן קבוע, ומטפלת בכל המקרים ללא סלקציה מוקדמת, סביר יותר כי יהיה מדובר בוועדת בקרה ואיכות. יצוין כי בדרכי עבודתה תוכל הוועדה לקבוע סינון מוקדם של מקרים בהם היא מטפלת, כגון כל מקרי מוות לאחר 48 שעות, ובכך בלבד.

     

    שוב יצוין, כי לא השם משנה, אלא מהות עבודתה של הוועדה.

     


    מהדורת 1998