לתוכן מרכזי
  • כרטיס רופא והטבות
  • אתרי הר"י
  • צרו קשר
  • פעולות מהירות
  • עברית (HE)
  • מיומנויות CBT לטיפול במצבי דחק במרפאה ראשונית

    הקורס בתפוסה מלאה, לא ניתן להירשם בשלב זה

    מטרת הקורס: רכישת כלים לטיפול בחרדה באמצעות אסטרטגיות מעולם ה CBT המותאמות לרופא המשפחה (במרפאה ראשונית).

    מבנה הקורס: לייב ב-ZOOM,
    ניהול אקדמי: ד"ר מירב סודרסקי, ד"ר שלומי בן-משה, ד"ר ליהיא שפיר
    תאריך התחלה: 30.07.2024
    מועד הקורס: יולי 2024
    תעריפים + -

    חברי הר"י

    ₪150
    סטודנטים לרפואה, סטאזרים, מתמחים, מומחים

    לא חברי הר"י

    ₪200
    סטודנטים לרפואה, סטאזרים, מתמחים, מומחים
    1. קורס בן 3 מפגשים במתכונת ZOOM. כל מפגש יארך 75 -90 דק
    2. מספר מקסימלי של לומדים, כ- 30.
    3. כל מפגש יכלול חלק של רקע תיאורטי וחלק של תרגול מעשי בחדרי BREAKOUT ROOMS (שיכלול עד 10 לומדים), שילוו עי מדריך.
    4. הדרכה במהלך ההשתלמות על מקרים שהלומדים מלווים במרפאה
    5. למידה דרך סרטונים
    6. שימוש בקלפים טיפוליים
    שיעור 1
    1. מהו CBT/CBS - עקרונות בסיסיים של הגישה
    2. המשגה קוגניטיבית, אמונות יסוד וליבה.
    3. חשיבה אוטומטית ועיוותי חשיבה
    4. אתגור החשיבה על ידי שאלות סוקראטיות ועוד.
    שיעור 2
    5. עיצוב התנהגותי - קביעת מטרות, חיזוקים חיוביים ושליליים, פתרון בעיות
    6. אסטרטגיות קוגניטיביות התנהגותיות להתמודדות עם חרדה
    שיעור 3
    7. אסטרטגיות קוגניטיביות התנהגותיות להתמודדות עם דיכאון
    8. CBT לאינסומניה
    9. מקרים לדוגמה
    1. ניהול יומן: רגשות, מחשבות, התנהגות לאחר כל מפגש
    2. למעוניינים - לווי מטופל המתמודד עם הפרעת דחק (חרדה/דיכאון /שינה), הכנת תוכנית התערבות בגישת ה CBT ויישומה במידת האפשר.
    3. התנסות אישית בכלים הנלמדים בקורס
    4. הקורס ילווה בשאלון מחקר הבודק את ההערכה העצמית של המשתתפים בשימוש באסטרטגיות קוג התנהגותיות בטיפול במרפאה ראשונית.
    ● טיפול קוגניטיבי התנהגותי - מבוא לשיטה, כלים למטפלים, גודית ס. בק
    ● טיפול קוגניטיבי התנהגותי במבוגרים- עקרונות טיפוליים - צ. מרום, א. גלבוע שכטמן.
    ● הפרעות חרדה ובעת- התיאוריה והטיפול ההכרני - דר אהרון בק ודר גרי אמרי.
    ● Using CBT in general practice-2nd edition, The 10 Minute CBT handbook.
    ● Cognitive behavioral treatment of insomnia - A session by session guide, M.L. Perlis

    בתום הקורס הלומד:

    • ידע ויעריך את הקשר בין המחשבה, הרגש וההתנהגות ומשמעותו לטיפול.
    • יזהה יבין וידע כיצד להמשיג את עוותי החשיבה, אמונות יסוד וליבה בקרב מטופליו.
    • יעריך את חשיבת המטופל וידע כיצד לאתגר אותה בתשאול סוקרטי.
    • ידע להבחין בין סוגי הפרעות החרדה השונות, והאסטרטגיות הטיפוליות המתאימות.
    • יזהה את חשיבות הפסיכוהדרכה במצבי חרדה ודיכאון במרפאה.
    • יכיר טכניקות הרפיה מגוונות לטיפול בחרדה (נשימות, דמיון מודרך, הרפיה שרירית פרוגרסיבית מיינדפולנס).
    • יכיר אסטרטגיות לעיצוב התנהגות בקרב מטופלים המתמודדים עם הפרעות דיכאון וחרדה.
    • יכיר את החשיבה וההתנהגות, הגורמים המקדימים והמחמירים האופייניים להפרעות שינה.

    מיומנויות:

    בתום הקורס הלומד:

    • ידע כיצד לתרגל עם מטופליו ניתוח של יומן מחשבות הכולל את מודל אפר"ת זיהוי עיוותי חשיבה, תשאול סוקרטי.
    • יתרגל המשגת מקרים במונחים קוגניטיבים/התנהגותיים.
    • ידגים תרגול של טכניקות ההרפיה השונות.
    • יתרגל מתן  פסיכו הדרכה אפקטיבית בנושא חרדה ודיכאון למטופליו.
    • יתרגל אסטרטגיות קוג/התנהגותיות להתמודדות עם חרדה ודיכאון (הפעלה התנהגותית, פתרון בעיות (Problem solving), קביעת מטרות ומתן חיזוקים, שימוש ביומנים ועוד).
    • יבנה תוכנית קוג/התנהגותית לטיפול באינסומניה.

    גישה

    בתום הקורס הלומד

    • יעריך את תפקידו של הרופא הראשוני כפעיל בניהול וטיפול מצבי דחק שכיחים במרפאה ראשונית.
    • יכיר בחשיבותן של אסטרטגיות קוגניטיביות התנהגותיות בניהול מקרים הקשורים לדחק ועוד במרפאה הראשונית.

     

    * קורס המשך והעמקה לקורס הזה: ניהול לחץ וחרדה במרפאה הראשונית

    מפגשים + -
    תאריך
    שם המפגש
    שעה
    30.07.2024
    מפגש ZOOM
    20:00-21:30
    06.08.2024
    מפגש ZOOM
    20:00-21:30
    20.08.2024
    מפגש ZOOM
    20:00-21:30
    • נושאי הקורסים ו/או מועדם ו/או הפורמט שלהם נתונים לשינויים לפי צרכיה של הר"י ו/או המשתתפים בהם, והר"י תהיה רשאית לבטל ו/או לשנות את נושאי ו/או מועדי ו/או מיקומיהם, במתן הודעה למשתתפי הקורסים.
    • כל מידע ותוכן המופיע בבית הספר המקוון ו/או בקורסים המוצעים על ידי ההסתדרות הרפואית נועד להשכלה בלבד ואין לראות בו ייעוץ רפואי או משפטי. יישום התכנים הנלמדים הינו באחריות המלאה של הלומד ואין ההסתדרות הרפואית בישראל אחראית בין באופן ישיר או עקיף לתוכן המתפרסם והנלמד ולכל נזק או אובדן שעלול להיגרם ללומד או לכל צד שלישי בעקבות שימוש בתוכן. כל החלטה או פעולה שתעשה בהסתמך על התכנים, הם לחלוטין באחריות הבלעדית של הלומד.
    • מספר המקומות מוגבל